torsdag 28. november 2019

Jeg ønsker svart fredag og grønn fredag dit pepperen gror for å si det mildt!!! Jeg jobber med samfunnets overskuddslager av gjenstander daglig, året rundt, og har brukt arbeidsdagene mine på å ta imot saker som folk har for mye av, og som kan selges i 9 år nå!!! Det siste året har jeg måttet takke nei til en hel masse varer, som jeg tidligere tok imot, forde de også i bruktverden er i tusentalls og derfor umulig å få solgt!!! Hos meg blir det hverken svart eller grønt. Her hos meg blir det rett og slett som det pleier!!!;o) Jeg fikk et nytt ord og knytte til en følelse jeg har hatt i meg gjennom disse årene, og som tidvis føles ganske sterke, det er ordet GJENBRUKSBLØFFEN!!!!!;o) Det er den følelsen jeg har, når regningene kommer, og jeg ikke vet om jeg har råd å få betalt dem. Når en kunde spør om pris og jeg er villig til å selge billig for å i hvertfall få inn noen kroner den dagen. Det er følelsen når jeg håper folk handler som faan, selv om de ikke trenger det, forde jeg er avhengig i de pengene som kommer inn for å klare livet og regninger....GJENBRUKSBLØFFEN!!! Når en utgir seg for å være miljøvennlig, men er like avhengig av å få solgt varer som en hvilken som helst nillebutikk. Det gir en dårlig følelse, og inni meg vet jeg godt at det IKKE handler om å være en rein miljøaktivist, men en sårbar liten butikk som alle andre som prøver å overleve på et lite enkeltmannsforetak. DERFOR FOLKENS!!! Her blir det INGEN FORANDRING!!!Alt er som det pleier, og det får pokker meg være GODT NOK!!!!;o) Som et innslag i protesten min, vil jeg denne gang vise et EKTE GJENBRUKSKUNSTVERK!!!;o) Bygd for barnebarn, av brukte gjenstander og saker funnet i natur på tur i den deiligste rene verden vår her i HORTEN!!!!;o) Se og la deg inspirere!!!;o) Det er miljøvennlig, naturlig og gledelig EKTE!!!!!;o)










 For et vanvittig heldig barn som får oppleve dette eventyret på terrassen til bestefar!!!!!;o) Jeg skulle gjerne vært det barnet!!!;o)
 Året før hadde han laget en skibakke!!!;o) Er det ikke bare heeelt fantastisk?!!!!;o)
Mannen ville ikke ha med navnet sitt, men jeg fikk lov å ta bilder og vise til dere!!!;o)

1 kommentar: